Lediga jobb som Administrativ assistent i Sollefteå

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Sollefteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sollefteå som finns hos arbetsgivaren.

Hälsosamordnare till Hälsocentralen Sollefteå

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Är du rätt person i vår nya roll som hälsosamordnare? Vi söker dig som brinner för god, jämlik och trygg vård, för och tillsammans, med våra invånare! ... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Är du rätt person i vår nya roll som hälsosamordnare? Vi söker dig som brinner för god, jämlik och trygg vård, för och tillsammans, med våra invånare!

Inom Region Västernorrland finns tre närsjukvårdsområden; söder, väster och norr där lokal samverkan sker inom/mellan kommun, primärvård och specialistvård. Tillsammans arbetar vi för att skapa en sammanhållen vårdkedja för de växande patientgrupperna kroniker och multisjuka.

Närsjukvårdsområde Väster har ett sjukhus, fem regiondrivna hälsocentraler samt Livsstilsmedicin Österåsen. I området finns de två kommunerna Sollefteå och Kramfors.

Hälsocentralen i Sollefteå är en av de fem hälsocentralerna i verksamhetsområdet Primärvård Sollefteå/Kramfors och är den näst största hälsocentralen inom Region Västernorrland. Vid Hälsocentralen Sollefteå är vi är ett team på cirka 35 medarbetare med många olika kompetenser inom hälso-och sjukvård. Vi arbetar dagligen för att hjälpa invånarna på orten och tillsammans strävar vi mot att uppnå vår vision om "liv, hälsa och hållbar utveckling i Västernorrland". Just nu arbetar vi med projektet "God och nära Vård".

ROLLEN SOM HÄLSOSAMORDNARE

I uppdraget som hälsosamordnare förväntas du vara länken mellan invånarna och hälso - och sjukvårdens utbudsmöjligheter där du verkar för att bibehålla och stärka invånarnas psykiska, fysiska och sociala välbefinnande. Arbetet utgår från Sollefteå hälsocentral där insatser planeras och genomför tillsammans med närliggande vårdcentral och riktar sig till hela kommunens invånare.

Som hälsosamordnare har du ett planerings- och samordningsansvar för att i god dialog med våra vårdgrannar som kommun och specialistvård genomföra hälsofrämjande insatser i samverkan med befolkningen. Det kan till exempel vara insatser inom områdena diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och stress eller för att öka kunskapen om digitala vårdmöten, egenvård och navigering inom vården. Arbetet sker självständigt där du ansvarar för att utveckla insatserna från planering till genomförande. I arbetsuppgifterna ingår också att regelbundet kartlägga, analysera och följa upp det hälsofrämjande arbetet.

Du förväntas undersöka och utreda behovet hos invånarna och sakkunniga kollegor medverkar med information, dialog och utbildning inom sitt professionsområde där det är lämpligt för att möta invånarnas unika förutsättningar och tillmötesgå deras behov.



Vi söker dig med minst gymnasial utbildning och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen krävs att du har stor kapacitet att arbeta självständigt med god struktur samt planeringsförmåga. Har du tidigare jobbat i en samordnande/modererande roll eller har erfarenhet av projektarbete så ses det som meriterande. Likaså om du har tidigare arbetslivserfarenhet från primärvården och god förståelse och insyn i vårdkedjan.

Då uppdraget är nytt och i etableringsfas är det viktigt att du har förståelse för utvecklingsarbete, är initiativtagande och har förmåga att driva processer framåt. Du är en god kommunikatör som trivs i större grupp och vi lägger stor vikt vid din förmåga att bygga och förvalta nätverk.

Vi tycker att detta är en väldigt spännande roll! Tycker du det också? I så fall ser vi fram emot din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Handläggare inom Vårdval Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har som uppgift att samordna och utveckla regionens verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.


Regionledningsförvaltningen har som uppgift att samordna och utveckla regionens verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen.

Vårdval Västernorrland är en verksamhet inom Område Stöd och Samordning i Regionledningsförvaltningen. Verksamhetens uppdrag omfattar handläggning av olika slag bl a stöd till vårdens verksamheter i asylfrågor och handläggning av LSS ansökningar. I arbetet ingår samverkan med andra myndigheter på både lokal och nationell nivå.

Vill du vara med och vidareutveckla stödet till verksamheterna i asylfrågor och tillse att funktionshindrade personers ansökningar handhas på ett effektivt och värdeskapande sätt är detta en möjlighet för dig.


ROLLEN SOM HANDLÄGGARE

Arbetet innefattar bland annat att handlägga ansökningar om insatsen Råd och stöd enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade LSS. Då lagen är en rättighetslag ingår beslutsfattande på delegation och uppföljningsansvar. I rollen stödjer du även regionens verksamheter i asylfrågor samt samverkar med Migrationsverket, kommuner och Länsstyrelsen.


För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha adekvat akademisk utbildning som exempelvis socionom, statsvetare eller annan lämplig inriktning med teoretisk grund. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av administrativ handläggning. Då resor förekommer i tjänsten är körkort ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du är flexibel och tycker om varierande arbetsuppgifter. Vidare är det viktigt att du har en god analytisk förmåga och en god samarbetsförmåga.

Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du har möjlighet att påverka valet av placeringsort för detta uppdrag.

Välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Projektledare och metodstöd till Region Västernorrlands projektkontor

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Område IT, medicinsk teknik (MT) och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta tjänster inom IT och medicinsk teknik. Området driver och samordnar regionens digitaliseringsarbete samt leder arbetet med implementeringen av framtidens vårdinformationsstöd (FVIS).

Enheten för verksamhetsutveckling och digitalisering har som uppdrag att bidra till verksamhetsutveckling för förnyelse inom Region Västernorrlands prioriterade utvecklingsområden. Regionens projektkontor utgår ifrån enheten med uppdraget att vägleda och följa upp regionens pågående projekt. Till vårt projektkontor söker vi nu en ny medarbetare för en kombinerad roll som projektledare och metodstöd. Placeringsort och tillträde enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM PROJEKTLEDARE OCH METODSTÖD

Som projektledare inom projektkontoret stödjer du pågående projekt med metoder och verktyg. Du tillämpar regionens fastställda utvecklingsprocess och projektmodell och bidrar till att kunskap om modellen sprids och efterlevs i organisationen. I rollen ingår att identifiera behov av olika kompetenser i projekten och se till att dessa involveras i rätt sammanhang och vid rätt tidpunkt. Du kommer också upprätta och utveckla styrande dokument för projektkontoret och agera metodstöd till andra projektledare.

Du som söker har för tjänsten relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Formella utbildningar eller kurser inom fältet för projektledning är meriterande. Du har erfarenhet av organisationsövergripande process- och projektledning och att välja ut och tillämpa modeller och verktyg för projektledning. Du är van att sammanställa underlag och att skriva rapporter och har kunskap i och erfarenhet av att ge metodstöd. Har du tidigare arbetat med verksamhetsutveckling inom hälso- och sjukvård och regional utveckling är det meriterande. Då det förekommer resor i tjänsten är körkort ett krav.

Du arbetar bra och konstruktivt med andra och utför ditt arbete självständigt och på ett strukturerat sätt. Att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar är en förutsättning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Projektadministratör till vår kund i Östersund

Skulle du beskriva dig själv som en organiserad lagspelare med ett öga för detaljer? Trivs du med att arbeta administrativt? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu en projektassistent till vår kund i Östersund. Jobbet är hemifrån 100% bortsett från tjänsteresor. Om tjänsten Vår kund är en innovativ pionjär inom den förnyelsebara energisektorn. I ditt arbete som projektadministratör kommer du att arbeta nära projektledarna och stötta pågående projekt i ... Visa mer
Skulle du beskriva dig själv som en organiserad lagspelare med ett öga för detaljer? Trivs du med att arbeta administrativt? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu en projektassistent till vår kund i Östersund. Jobbet är hemifrån 100% bortsett från tjänsteresor.

Om tjänsten
Vår kund är en innovativ pionjär inom den förnyelsebara energisektorn. I ditt arbete som projektadministratör kommer du att arbeta nära projektledarna och stötta pågående projekt i Sverige och Finland.

Tjänsten är på heltid med start i början av maj och pågår fram till sista september.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektadministratör kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara att:
• Stötta projektledaren inom administrativa arbetsuppgifter och processer
• Stötta i tidsregistrering och att mäta framstegen i projekten
• Ansvara för spårning av beställda verktyg och material
• Ansvara för att protokoll gällande Covid-19 fylls i korrekt
• Agera stöd i ad hoc-aktiviteter


Vem är du?
Du som söker tjänsten som projektadministratör är en organiserad lagspelare som har ett proaktivt arbetssätt och har ett öga för detaljer. Vidare har du:
• En universitetsexamen om minst 180 högskolepoäng/3 år
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du har kunskap inom projektledning eller erfarenhet av att arbeta i projektform
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel och PowerPoint
• Möjlighet att resa inom Sverige och Finland

Det är även meriterande om du har kunskap i danska och/eller finska i tal och skrift

Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Verksamhetsplanerare/administratör till äldreomsorgen, placering i Junsele

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro. Sollefteå kom... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv.

För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål.

Här bor människor med stark framtidstro.

Sollefteå kommuns äldreomsorg består av ett 600-tal medarbetare samt cirka 25 chefer. Det finns äldreboenden och hemtjänst i kommunens alla delar
välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli en av våra nya medarbetare inom äldreomsorgen? Sök då jobbet som verksamhetsplanerare/administratör! Du får en viktig roll i mötet med personal, chefer och ibland brukare.

Du ansvarar för att medarbetarna får de bästa förutsättningarna för att ge brukarna god omvårdnad och socialomsorg inom ramen för deras biståndsbeslut. En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för den dagliga insatsplaneringen både på lång och kort sikt. Denna planering sker i planeringssystemet Lapscare. I arbetsuppgifterna ingår även ekonomiadministration, fakturahantering, inköp och beställningar samt personal- och löneadministration i våra system. Du kommer att arbeta med ett antal olika verksamhetssystem och du kommer även att arbeta med verksamhetsövergripande administrativa uppdrag. Det kan också ingå insamling och utskick av olika uppgifter och ha ett visst sammanhållande ansvar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en adekvat utbildning alternativt erfarenhet av liknande arbete. Du har mycket god datorvana. Eftersom du kommer att arbeta nära äldreomsorgens chefer är det meriterande om du tidigare arbetat med administrativa uppgifter inom äldreomsorg eller socialtjänst. Det är mycket meriterande att ha arbetat med Lapscare, Wisma, Winlas samt Time Care. Förmåga att kunna prioritera rätt saker utifrån behov, skapa struktur samt vara serviceorienterad är viktiga egenskaper. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet, förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt samt att bidra till en positiv gemensam arbetsplats. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.

Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

Intervjuer för tjänsten kommer att påbörjas efter 220815 Visa mindre

Administratör till Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

ROLLEN SOM ADMINISTRATÖR

Är du en utåtriktad, strukturerad och ordningsam person som vill vara med och stärka förutsättningarna för Region Västernorrland att kunna erbjuda praktik för studenter och elever?

Du kommer att vara länken mellan lärosäte och vårdverksamhet och samordna antalet praktikplatser för sjuksköterskeprogrammen, den så kallade Verksamhetsförlagda utbildningen (VFU). Ditt uppdrag omfattar även praktikplaceringarna inom kommunal verksamhet i länet och att samordna båda arbetsgivarnas kapacitet mot universiteten.

Du kommer att ha ett stort kontaktnät som du verkar i; chefer inom både region och kommunerna samt övriga stödfunktioner för VFU som finns etablerade inom de två organisationerna. Arbetet präglas av tät dialog med VFU-samordnare inom region, kommun och universitet.

Arbetet utförs både på lång- och kort sikt. Du behöver en års- och en terminsplanering utifrån utbildningsprogrammens upplägg samt en beredskap och plan för händelser som påverkar studentmottagandet här och nu.

Efter en tid är tanken att du även ansvarar för inventering och planering av praktikplatser för Vård- och omsorgsprogrammen, både inom gymnasium och vuxenutbildning, i länet. Den så kallade Arbetsplatsförlagda utbildningen (APL). Här är uppdraget enbart internt inom Region Västernorrland.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta:
- Inventera och administrera antalet placeringar som vårdverksamheten kan erbjuda
- Hantera studentlistor från lärosätena inför en VFU-period
- Planera, sammankalla och genomföra möten, både digitalt och i fysisk form, med exempelvis verksamheternas enhetschefer.
- Kommunikation och information genom telefon, e-post och intranät

Vi söker dig som har:
- lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete samt gärna ett intresse av hälso- och sjukvård
- goda kunskaper i MS-Office

Meriterande är arbetslivserfarenhet från liknande tjänst där samordning och administration varit huvuduppdraget.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är trygg som person och din samarbets- och relationsskapande förmåga är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Du arbetar strukturerat, har god kommunikativ förmåga och har gott ordningssinne med koll på detaljer. Du tycker om att ta initiativ, att ha ansvar och att lösa problem.

Uppdraget kräver ett eget driv, att du tar egna initiativ och att du själv strukturerar upp ditt arbete och att du trivs med deadlines. Vidare har du en positiv inställning och kan tänka om vid oförutsedda situationer.

Placeringsort: Sundsvall, Sollefteå eller Örnsköldsvik. Tjänsten avser en allmän visstidsanställning under 1 år.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Är du intresserad av att bli en del av vårt team och vara med och utveckla vår verksamhet? Välkommen med din ansökan!


Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Patientsäkerhetssamordnare till Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Verksamheten för Kvalitet- och patientsäkerhet arbetar länsövergripande och ingår i regiondirektörens stab. Kvalitets- och patientsäkerhet har tre huv... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.



Verksamheten för Kvalitet- och patientsäkerhet arbetar länsövergripande och ingår i regiondirektörens stab.
Kvalitets- och patientsäkerhet har tre huvudsakliga uppdrag:
- vara ett stöd till verksamheterna
- vara sakkunnig till regiondirektören och ge stöd till den politiska förtroendemannaorganisationen
- ha en specialistfunktion gentemot medborgare och myndigheter.

Verksamheten innefattar flera olika funktioner, förutom chefläkare, chefsjuksköterskor och patientsäkerhetssamordnare även vårdhygien med hygiensjuksköterskor och hygienläkare, dessutom Försäkringsmedicin, kunskapsstyrning och medicinsk redaktör för behandlingslinjer.

Vill du vara med och vidareutveckla kvalitets- och patientsäkerhetsarbetet inom Region Västernorrland? Då är detta en möjlighet för dig!
Vi söker nu patientsäkerhetssamordnare till Kvalitet- och patientsäkerhet. Det är ett roligt, utvecklande och spännande arbete med många kompetenta och aktiva medarbetare. Vi erbjuder självklart kompetensutveckling och introduktion.

Placeringsort enligt överenskommelse och vårt uppdrag omfattar hela länet så arbetet innebär resor.


ROLLEN SOM PATIENTSÄKERHETSSAMORDNARE

Som patientsäkerhetssamordnare arbetar du med olika insatser som ska stödja verksamheternas kvalitets- och patientsäkerhetsarbete. Uppdraget innebär att du självständigt och tillsammans med verksamheterna kartlägger, följer upp och analyserar olika förbättringsarbeten. Huvuduppgifterna är händelse- och riskanalyser. Vi arbetar även med strukturerad markörbaserad journalgranskning och patientsäkerhetsdialoger. Arbetsuppgifterna utgår från de beslutade målsättningarna för patientsäkerhetsarbetet inom Region Västernorrland samt nationella uppdrag för förbättrad kvalitet och patientsäkerhet. I tjänsten ingår även omvärldsbevakning inom patientsäkerhetsområdet.



Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har flerårig erfarenhet inom yrket. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från patientsäkerhetsarbete och även om du har ledarskapserfarenhet.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav då det ingår resande i tjänsten.

I denna roll behöver vi dig som är självgående, som tar ansvar för uppgifterna och arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Du har ett strategiskt tänk, ett brett perspektiv på frågor och du är noggrann och lägger vikt vid god kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och därför är god samarbetsförmåga av stor vikt.

Välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Planerare med god kunskap i excel, Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Enheten för läkares utbildning och fortbildning (ELUF) arbetar med kompetensförsörjning på läkarsidan. Enheten, som ingår i område Forskning, utbildning och innovation, består av två samordnare, en administratör och fem studierektorer. Vi söker nu en ny kollega till vår verksamhet för allmän visstidsanställning under 12 månader med start enligt överenskommelse. Placeringsort kan anpassas utifrån ditt önskemål.

ROLLEN SOM PLANERARE

På ELUF arbetar vi med läkare under hela utbildningsvägen, från student till färdig specialistläkare. Nu kompletterar vi teamet med en kollega som kommer arbeta med schemaläggning för ST-läkarna i primärvård under deras sidotjänstgöring på sjukhuset. Arbetet kommer bestå i att utforma ett grundschema i en komplex miljö med många variabler och implementera detta i verksamheten.

Vi söker dig som:

- har erfarenhet av komplex schemaläggning
- behärskar svenska väl i tal och skrift
- har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel, och andra digitala stödsystem
- har gymnasieutbildning

För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, strukturerad och serviceinriktad. Vidare är du flexibel och har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter och har en god samarbetsförmåga. Relevant högskoleutbildning är meriterande.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen in med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Administratör till Dina Försäkringar i Sollefteå

Har du erfarenhet av sakförsäkringar och trivs med ordning och struktur? Lockas du av att arbeta i ett försäkringsbolag med stark lokal närvaro och kunden fokus? Då har vi en möjlighet för dig, läs mer nedan och ansök redan idag! Om Dina Försäkringar Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkring... Visa mer
Har du erfarenhet av sakförsäkringar och trivs med ordning och struktur? Lockas du av att arbeta i ett försäkringsbolag med stark lokal närvaro och kunden fokus? Då har vi en möjlighet för dig, läs mer nedan och ansök redan idag!
Om Dina Försäkringar
Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkrings­givare med ledorden nytänkande, nära och engagerade.
Dina Försäkringar Nord är ett av dessa sex nationella bolag i Dina-gruppen och sträcker sig från Piteå i norr till Sundsvall i söder. Nu söker de ytterligare en medarbetare som kan stärka upp deras servicecenter i rollen som administratör.
Om rollen
Du jobbar i huvudsak med försäkringsadministration och Dina Försäkringars gemensamma chatt som finns på deras hemsida dina.se men även mejlhantering, internsupport och posthantering är arbetsuppgifter som ligger under din roll som administratör.
Du tillhör ett team om fyra personer på servicecenter där alla samarbetar, samtidigt som du tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt och flexibelt och är alltid redo att rycka in där det finns behov av hjälp eller stöttning.
Dina Försäkringar Nord håller till i rymliga och fina lokaler i Sollefteå i ett stort öppet landskap. Du kommer att arbeta tätt ihop med administrationsgruppen på servicecenter för att tillsammans ge bästa tänkbara service åt kunderna och dina kollegor.
Din profil
För att lyckas i rollen som administratör tror vi att du har minst ett års erfarenhet och kunskap inom sakförsäkringar. Du är en strukturerad person som trivs med att arbeta enligt givna regler och instruktioner. Du tycker om när det är ordning och reda, du har lätt för att komma ihåg saker - hos dig faller ingenting mellan stolarna.
Du trivs i en roll med mycket ansvar och självständighet samtidigt som du tycker om att arbeta i samarbete med kollegor. När det blir mycket att göra bibehåller du ditt lugn och du stressar sällan upp dig när det blir många ärenden på en och samma gång.
Har du erfarenhet av att arbeta administrativt eller är van att arbeta i olika typer av system är det meriterande, men inget krav.
Krav för tjänsten
Minst ett års erfarenhet inom sakförsäkringar
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Du är strukturerad och ordningsam

Meriterande för tjänsten
Goda kunskaper inom försäkringssystem, CRM-verktyg eller andra typer av system

Startdatum: Enligt överenskommelse
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd av Dina Försäkringar Nord. 6 månaders provanställning tillämpas.
Omfattning: Heltid
Ort: Sollefteå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. När sista ansökningsdag har passerat kommer vi att påbörja urvalet. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Nämndsekreterare, Härnösand

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
Verksamhet Administration har till uppdrag att utifrån respektive ingående funktion och enhets särskilda krav och förutsättningar ge styrning, stöd och service till Region Västernorrlands ledning, förtroendevalda, kärnverksamheter samt berörda externa intressenter.

Placeringsort är Härnösand, möjlighet till visst distansarbete.

.

Verksamhet Administration söker nu en nämndsekreterare till ett vikariat.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för berednings- och ärendehanteringsprocessen mellan förvaltning och nämnd/fullmäktige samt att stödja den politiska organisationen praktiskt inför, under och efter mötet. Därtill utskick av kallelser, sammanställa möteshandlingar, föra protokoll, diarieföra och expediera beslut.

Exempel på praktiska arbetsuppgifter är protokollskrivning, bevaka motioner/interpellationer samt deltaga vid och stödja ordföranden i Regionfullmäktige och Presidiekonferensen.

Tjänsten är placerad på Verksamhet Administration inom Regionledningsförvaltningen där man utgör en del av ett team om fyra nämndsekreterare. Arbetsverktygen är Office-program, Platina, Plenum och Meetings.

Vi söker dig som har:
- relevant högskoleutbildning - meriterande med utbildning inom offentlig förvaltning, Kommunallagen och Förvaltningslagen
- erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet och offentlig förvaltning
- mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
- goda kunskaper i Office-paketet

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultatet. Du är duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vidare har du lätt för att ta initiativ till saker och sätter gärna igång aktiviteter, fullföljer dem och ser till att man uppnår resultat.

Tjänsten är en vikariatsanställning under perioden 2021-03-01 till och med 2021-09-30 med möjlighet till eventuell förlängning eller tillsvidaretjänst.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till VO Direkt, Avdelningen personligt distansmöte, Sollefteå

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi

Som administratör sköter du administrationen inom fastställda områden enligt interna instruktioner och handläggarstöd.

Du är en del av myndighetens interna styrning och kontroll för att upprätthålla rättssäkerheten på arbetsplatsen.

Som administratör ansvarar du för att:

- dokumenthantering genomförs på ett korrekt sätt
- ekonomiadministration utförs på ett korrekt sätt
- meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas
- initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom ditt område.

Vem söker vi

I arbetsuppgifterna ingår att jobba med insortering, diarieföring, arkivering, gallring, postöppning, hantering av inkommande e-post till enhetens e-postlåda. Ekonomiadministration såsom fakturahantering, leveranskontroller och beställningar samt diverse administrativa arbetsuppgifter. Att skriva minnesanteckningar och protokoll kan förekomma, samt att göra bokningar på uppdrag av chef. Att informera arbetsförmedlare och sektionschefer om administrativa rutiner och utbilda vid nyheter i system, både som enskilt stöd och i grupp, samt bistå vaktmästaren vid behov. Andra administrativa arbetsuppgifter kan bli aktuellt utifrån myndighetens kanalförflyttning/förändring.

Du behöver ha förmågan att självständigt hantera administrationen för hela enheten tillsammans med en kollega.

Kvalifikationer

- Gymnasieutbildning eller motsvarande. Alternativt innehar du en anställning som administratör inom myndigheten.
- Minst två års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i MS Office.
- Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
- Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll. 

Meriterande

- Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor.
- Erfarenhet av att informera och lära andra yrkesgrupper administrativa uppgifter såväl i grupp som enskilt.

Personliga egenskaper

Som person är du kvalitetsmedveten. Du tar till dig, använder och delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Du är självgående, tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande

Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med sex månaders provanställning, för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Placeringsort: Sollefteå

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, vilken ska vara inkommen senast 2021-10-24. Märk din ansökan med dnr Af-2021/0077 4357. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och/eller erfarenhet, samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.

Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Administratör till Enheten för Läkares Utbildning och fortbildning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Enheten för Läkares Utbildning och Fortbildning (ELUF) arbetar med kompetensförsörjning på läkarsidan i Region Västernorrland. Uppdraget innefattar dels att genom kompetensbaserad rekrytering tillsätta såväl AT- som BT-läkare, dels med fortbildning av dessa läkare. Enheten, som ingår i område Forskning, utbildning och innovation, består av en enhetschef, två samordnare och fyra studierektorer. Nu förstärker vi enheten med en administratör! Att vara en del av nya läkares början av karriären, hjälpa dem navigera i vårdverkligheten samt understödja utbildning av läkare är våra huvuduppgifter på enheten.

.

Som administratör på ELUF kommer du ha ett varierande och flexibelt arbete. I rollen ingår bland annat schemaläggning, beställningar och fakturahantering. Du kommer ha en viktig roll vid kurser och utbildningar där du ansvarar för lokalbokning, anmälningar, kontakt med föreläsare och närvarokontroller. Du kommer även ha kontakt med kliniker och regionens Löneservice gällande studentfrågor. På sikt kan tjänsten komma att utvecklas och innefatta samordning mellan regionen och universitet.

Vi söker dig som har en fullständig gymnasieexamen och goda svenska- och engelskkunskaper i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Officepaketet, B-körkort och/eller en universitetsutbildning. Har du erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och tidigare erfarenhet av att administrativt arbete är det också ett plus.

Viktigast för att lyckas i rollen är dock dina personliga kompetenser. Vi ser vi att du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och serviceinriktat. Du har förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde och placeringsort enligt överenskommelse.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Festivalsamordnare

Festivalsamordnare på UrkultUrkult är ett gemenskapsföretag med en ideell förening som driver Urkultsfestivalen i ett aktiebolag och Kulturflödet (kulturevenemang utmed Ångermanälven) i föreningen. Arbetet på Urkult handlar om samordning och administration kring festivalen och allt runt organisationen. Vi söker nu minst en person för säsongsanställning på deltid som kan uttrycka sig väl i både tal och skrift och hanterar olika dataprogram och mail smi... Visa mer
Festivalsamordnare på UrkultUrkult är ett gemenskapsföretag med en ideell förening som driver Urkultsfestivalen i ett aktiebolag och Kulturflödet (kulturevenemang utmed Ångermanälven) i föreningen. Arbetet på Urkult handlar om samordning och administration kring festivalen och allt runt organisationen. Vi söker nu minst en person för säsongsanställning på deltid som kan uttrycka sig väl i både tal och skrift och hanterar olika dataprogram och mail smidigt. Du bör vara bra på att samarbeta, vara socialt kompetent, självgående, organisatorisk och ansvarsfull. Hög förståelse för och stort intresse kring hållbarhet samt erfarenhet av samordning och engagemang inom ideella organisationer är meriterande. Arbetsuppgifter som kan förekomma: Skriva, redigera, sammanställa och korrekturläsa texter Layout och design av trycksaker Hemsida och sociala medierBeställningar, leveranser och utskickEkonomi och redovisningLogiorganisationKontorsvärdskap VolontärsamordningSom festivalsamordnare hos oss får du ett omväxlande arbete i en kreativ by med möjlighet att förvalta, för byn viktiga, kulturarrangemang. Arbetet är målinriktat och självständigt och styrs av olika stoppdatum för programblad, affischer, stormöten och festivalen. Därutöver planerar du din tid och dina arbetsuppgifter själv tillsammans med övrig personal. Del av arbetet kan skötas på distans. Visa mindre

Administrativ chefsassistent till vår globala kund i Ramsele

Trivs du med att jobba inom administration och vill ha ett spännande uppdrag inom vindkraft hos en stor internationell kund? Då har vi något för dig! Uppdraget kommer att starta 22 juni alternativt 1 juli och kommer pågå fram till årsskiftet, med god chans till förlängning. Välkommen att skicka in din ansökan på engelska så snart som möjligt då vi jobbar med ett löpande urval. Ta chansen! Om tjänsten Du kommer tillsammans med en kollega att jobba med adm... Visa mer
Trivs du med att jobba inom administration och vill ha ett spännande uppdrag inom vindkraft hos en stor internationell kund? Då har vi något för dig! Uppdraget kommer att starta 22 juni alternativt 1 juli och kommer pågå fram till årsskiftet, med god chans till förlängning. Välkommen att skicka in din ansökan på engelska så snart som möjligt då vi jobbar med ett löpande urval. Ta chansen!

Om tjänsten
Du kommer tillsammans med en kollega att jobba med administrativa uppgifter, stötta platschefen och övriga teamet on-site samt hantera beställningar av exempelvis kontorsmaterial.

Vem är du?
Du är en engagerad, kommunikativ och flexibel person med tidigare erfarenhet av administration. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och kan du dessutom tyska är det ett plus! Goda kunskaper inom Office-paketet är är ett krav, liksom B-körkort.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Låter det intressant? Då önskar vi få in din ansökan på engelska så snart som möjligt! Visa mindre

Administratör till äldreomsorgen

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro! Välkommen til... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun.

Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv.

För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål.

Här bor människor med stark framtidstro! Välkommen till oss!

Sollefteå kommuns äldreomsorg består av ett 600-tal medarbetare samt cirka 25 chefer. Det finns äldreboenden och hemtjänst i kommunens alla delar.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli en av våra nya medarbetare inom äldreomsorgen? Sök då jobbet som administratör!

Du får en viktig roll i mötet med personal, chefer och ibland brukare.

I arbetsuppgifterna som administratör ingår ekonomiadministration, fakturahantering, inköp och beställningar samt personal- och löneadministration i våra system.

Du kommer att arbeta med ett antal olika verksamhetssystem och du kommer även att arbeta med verksamhetsövergripande administrativa uppdrag. Det kan också ingå insamling och utskick av olika uppgifter och ha ett visst sammanhållande ansvar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en adekvat utbildning alternativt erfarenhet av liknande arbete.
Du har mycket god datorvana. Eftersom du kommer att arbeta nära äldreomsorgens chefer är det meriterande om du tidigare arbetat med administrativa uppgifter inom äldreomsorg eller socialtjänst. Det är mycket meriterande att ha arbetat med Wisma, Winlas samt Time Care.

Förmåga att kunna prioritera rätt saker utifrån behov, skapa struktur samt vara serviceorienterad är viktiga egenskaper. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet, förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt samt att bidra till en positiv gemensam arbetsplats.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.

Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Visa mindre