Lediga jobb Statens Servicecenter i Sollefteå

Se alla lediga jobb från Statens Servicecenter i Sollefteå. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sollefteå som finns inom det yrket.

Systemförvaltare inom lön till Statens servicecenter - Sollefteå

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar med löneadministration och har ett stort teknikintresse. Kanske det här är tjänsten för dig?

Avdelningen har 6 enheter inom lön med ca 100 medarbetare. På den aktuella enheten systemadministration finns ca 20 medarbetare fördelat på flera orter men majoriteten i Gävle.

Vi arbetar nu med att implementera ett nytt lönesystem som är ett arbete som kommer pågå under flera år. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemadministratör innebär förvaltning och utveckling av lönesystemet samt att lokalt anpassa det utifrån våra kunders behov. Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem, 2nd line support, och kan avse utökning av behörigheter, lägga upp nya lönearter, registervård, versionsbyten, ta fram rapporter och statistik m.m. I dina arbetsuppgifter ingår även att införa nya och/eller förändrade uppgifter i styrtabeller och ekonomiuppsättningar. Vid omorganisering hos kund så är din uppgift att bygga om organisationsträd samt att skicka beställning till leverantör. I samband med den årliga lönerevisionen ansvarar du för att lägga upp behörigheter till moduler samt att läsa in filer. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. I rollen arbetar du internt gentemot lön och ekonomi samt externt mot kunder och leverantör. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med produktionssättning av nytt lönesystem.

Du kommer att arbeta i projekt för införande av lönesystemet Heroma. Du kommer även arbeta med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder, och deras olika uppsättningar, parallellt. Vidare så kommer du ha ett tätt samarbete med systemleverantör avseende såväl problemlösning som utveckling. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat inom löneområdet
• Erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi- eller lönesystem

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
• Att framföra möjligheter till utveckling, du tycker om att komma med förslag på förbättringar och nya idéer
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift


Dessutom är det meriterande om du har:
• Akademisk examen alternativt eftergymnasial utbildning inom lön
• Erfarenhet av att ha arbetet inom personal/HR
• Tidigare anställning vid statlig myndighet
• Kunskap om statliga avtal
• Kunskap om och erfarenhet av lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support och ärendehantering



Övrigt
Anställningen är tillvidare och på heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Gävle, Norrköping, Eskilstuna, Sollefteå eller Stockholm. Det finns möjlighet till att arbeta på distans och tillhöra ett kontor på någon av dessa orter.  

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 16 december. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för dina anställningar samt en kort beskrivning av dina arbetsuppgifter. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Systemadministratörer inom E-handel till Sollefteå

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningarna är placerad inom Avdelningen för ekonomi-och konsulttjänster som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Sollefteå.

Avdelningen ekonomi- och konsulttjänster arbetar med löpande redovisning, bokslut, anläggning, order till inbetalning, fullständiga e-handelslösningar, systemstöd till våra kundmyndigheter samt specifika konsulttjänster till myndigheter.

Tjänsterna är placerade inom Enheten för systemadministration e-handel som ansvarar för förvaltning och utveckling av tjänsten och processen från beställning till betalning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter och registervård inom e-handelsområdet bland annat inom leverantörs- och kundfakturaflöden, routing, abonnemang och elektroniska inköp.

Rollen omfattar löpande ärendehantering inom andra linjens support liksom vidareutveckling av processen och tjänsten och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor. Verksamheten är under utveckling och därmed finns stora möjligheter att utveckla både nuvarande innehåll och framtida arbetsuppgifter.

Rollen kan innefatta arbete i projekt, exempelvis som deltagare i utvecklingsprojekt alternativt projektteam för anslutning av nya myndigheter till Statens servicecenter. Arbetsuppgifterna utförs framförallt i systemen Visma Proceedo och Unit4 Business World

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen eller motsvarande relevant utbildning, t ex yrkeshögskola inom system, eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom systemadministration
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support med ärendehantering

Vidare ska du ha följande förmågor:


• Vara noggrann, säkerställa kvalitet
• Vara utvecklingsorienterad genom att bidra med strategiskt perspektiv
• Resultatinriktad genom att upprätthålla motivation och effektivitet tills att arbetet är utfört
• Att ge god service
• Att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar
• Att skapa ett gott samarbete internt och med externa parter

Dessutom är det meriterande om du har:


• Kunskap och erfarenhet gällande Visma Proceedo
• Kunskap och erfarenheter av RPA samt AI inom ekonomiflöden
• Arbetat med systemadministration inom processerna ekonomi och inköp
• Statlig erfarenhet

Övrigt
Anställningarna är tillsvidare på 100 %. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningarna är placerade i Sollefteå.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 augusti 2021. Vi vill att du tydligt motiverar i ditt CV hur du uppfyller kvalifikationerna. 

Vi planerar att hålla intervjuer löpande fram till och med v.27.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Systemadministratörer inom E-handel till Sollefteå

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningarna är placerad inom Avdelningen för ekonomi-och konsulttjänster som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Sollefteå.

Avdelningen ekonomi- och konsulttjänster arbetar med löpande redovisning, bokslut, anläggning, order till inbetalning, fullständiga e-handelslösningar, systemstöd till våra kundmyndigheter samt specifika konsulttjänster till myndigheter.

Tjänsterna är placerade inom Enheten för systemadministration e-handel som ansvarar för förvaltning och utveckling av tjänsten och processen från beställning till betalning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter och registervård inom e-handelsområdet bland annat inom leverantörs- och kundfakturaflöden, routing, abonnemang och elektroniska inköp.

Rollen omfattar löpande ärendehantering inom andra linjens support liksom vidareutveckling av processen och tjänsten och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor. Verksamheten är under utveckling och därmed finns stora möjligheter att utveckla både nuvarande innehåll och framtida arbetsuppgifter.

Rollen kan innefatta arbete i projekt, exempelvis som deltagare i utvecklingsprojekt alternativt projektteam för anslutning av nya myndigheter till Statens servicecenter. Arbetsuppgifterna utförs framförallt i systemen Visma Proceedo och Unit4 Business World

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen eller motsvarande relevant utbildning, t ex yrkeshögskola inom system, eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom systemadministration
• Erfarenhet av att ha arbetat inom support med ärendehantering

Vidare ska du ha följande förmågor:


• Vara noggrann, säkerställa kvalitet
• Vara utvecklingsorienterad genom att bidra med strategiskt perspektiv
• Resultatinriktad genom att upprätthålla motivation och effektivitet tills att arbetet är utfört
• Att ge god service
• Att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar
• Att skapa ett gott samarbete internt och med externa parter

Dessutom är det meriterande om du har:


• Kunskap och erfarenhet gällande Visma Proceedo
• Kunskap och erfarenheter av RPA samt AI inom ekonomiflöden
• Arbetat med systemadministration inom processerna ekonomi och inköp
• Statlig erfarenhet

Övrigt
Anställningarna är tillsvidare på 100 %. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningarna är placerade i Sollefteå.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 augusti 2021. Vi vill att du tydligt motiverar i ditt CV hur du uppfyller kvalifikationerna. 

Vi planerar att hålla intervjuer löpande. 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Sommarjobb som servicehandläggare i Sollefteå

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sollefteå. Sommarvikariat gör att vi kan prova på hur väl vi trivs med varandra inför en möjlig framtida anställning.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Intresse av framtida arbete som servicehandläggare hos oss
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad i Sollefteå.
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 mars 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.12-13. 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Sommarjobb som servicehandläggare i Sollefteå

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren f... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Sollefteå. Sommarvikariat gör att vi kan prova på hur väl vi trivs med varandra inför en möjlig framtida anställning.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Minst två års aktuell erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Intresse av framtida arbete som servicehandläggare hos oss
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad i Sollefteå.
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 24 februari 2020. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer 9:e mars i Sollefteå.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Systemadministratör inom E-handel till Statens Servicecenter i Sollefteå

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Avdelningen för e-handelstjänster ansvarar för processen och tjänsten från beställning till betalning. Merparten av arbetsuppgifterna är idag relaterade till leverantörsfakturahantering och betalningar. Det finns behov av att öka det elektroniska flödet och snabba på utfasning av pappersfakturor liksom att öka andelen e-beställningar och ytterligare digitalisera flödena. Tjänsten är placerad inom Enheten för systemadministration e-handel som ansvarar för förvaltning och utveckling av tjänsten och processen från beställning till betalning. Ansvaret omfattar systemadministration och viss systemförvaltning av Visma Proceedo, andra och tredje linjens support av e-handelstjänsten, liksom utbildning och konsultuppdrag inom e-handelsområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I rollen driver du arbetet med att utveckla tjänsten e-handel med fokus på e-beställ, med mål att öka andelen elektroniska beställningar och ordermatch för Statens servicecenters kunder. För att lyckas med uppdraget behövs samverkan både internt och med våra kunder.

I tjänsten ingår också att hålla utbildningar och presentera tjänster för potentiella kunder.

Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter inom e-handelsområdet bland annat inom routing, abonnemang, elektroniska inköp och delta i anslutning av nya kunder.

Rollen omfattar också löpande ärendehantering liksom vidareutveckling av processen och tjänsten. Verksamheten är under utveckling och därmed finns stora möjligheter att utveckla både nuvarande innehåll och framtida arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna utförs idag i Proceedo.

Vi söker dig som har:
• Minst treårig gymnasieexamen
• Minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi- och/eller systemadministration

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara noggrann, säkerställa kvalitet
• Vara utvecklingsorienterad genom att bidra med strategiskt perspektiv
• Resultatinriktad genom att upprätthålla motivation och effektivitet tills att arbetet är utfört
• Att ge god service
• Att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar
• Kunna tolka avtalsinnehåll

Dessutom är det meriterande om du har:
• Relevant för tjänsten, eftergymnasial utbildning ex. inom systemförvaltning
• Arbetat i support med ärendehantering
• Arbetat med systemadministration inom processerna ekonomi och inköp, gärna inom Visma Proceedo
• Statlig erfarenhet
• Erfarenhet av att hålla i utbildningar och att prata inför en större grupp människor

Övrigt:
Anställningen är tillsvidare på 100 %.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Sollefteå.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Enhetschef systemadministration e-handel till Statens servicecenter

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren f... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker en enhetschef till vår enhet systemstöd e-handel. Anställningen är placerad inom avdelningen för e-handel som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Sollefteå. Avdelningen ansvarar för e-handelstjänsten vilket omfattar leverantörsanslutning, beställning, leverantörsfaktura och betalningar. Våra handläggare hanterar närmare 800 000 fakturor årligen och administrerar ett antal abonnemang och kundgemensamma avtal. Det övergripande målet för avdelningen är att öka de digitala flödena och därmed bidra till en effektiv administration i statsförvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att tillsammans med dina medarbetare och kollegor i chefsgruppen driva den utveckling inom e-handel som är påbörjad. Du ska arbeta med ständiga förbättringar och samtidigt säkerställa att vi levererar tjänster till våra kunder enligt det som är överenskommet. Ett viktigt uppdrag är att driva utveckling av tjänst- och process med stöd av e-handelssystem, robotteknik och artificiell intelligens.

Under kommande år prognostiseras ett tillflöde av nya kunder och inom enheten finns systemadministratörer och verksamhetsspecialister som har en viktig roll i anslutning av nya kunder. Du prioriterar, ser kundens och verksamhetens behov utifrån ett helhetsperspektiv och förväntas ha ett nära samarbete med övriga enheter och avdelningar på myndigheten. I din roll som enhetschef har du personal-, resultat- och budgetansvar inom ditt ansvarsområde och rapporterar till avdelningschef samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. En viktig del i ditt ledarskap är att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
Minst tre års erfarenhet från systemadministrativ verksamhet inom ekonomi- och eller löneprocessen.
Minst två års erfarenhet av verksamhets- och personalledning
Erfarenhet av att leda i förändring
Erfarenhet av att arbeta med tjänste- och eller processutveckling med stöd av digitalteknik.

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet och kunskap om digitala format som Peppol och operatörstjänster
Erfarenhet av Robotteknik och artificiell intelligens
Erfarenhet av att leda på distans
Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket

Vidare ska du:
Vara mål- och resultatinriktad
Ha god ledarskapsförmåga
Ha god samarbetsförmåga
Effektivt kunna kommunicera och förmedla budskap både internt och externt

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Sollefteå eller Gävle

En del resor förekommer i tjänsten

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 27 oktober 2019.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.  Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Enhetschef systemadministration e - handel , Statens servicecenter , Sollefteå

Ansök    Maj 31    Statens Servicecenter    Redovisningschef
Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare... Visa mer
Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Rekryteringen till servicekontoren görs i samverkan mellan Statens servicecenter och de berörda myndigheterna fram till dess att ansvaret går över till Statens servicecenter den 1 juni.


Vi söker en enhetschef till vår enhet systemstöd e-handel. Anställningen är placerad inom avdelningen för e-handel som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och från och med hösten 2019 även i Sollefteå. Avdelningen ansvarar för e-handelstjänsten vilket omfattar leverantörsanslutning, beställning, leverantörsfaktura och betalningar. Våra handläggare hanterar närmare 800 000 fakturor årligen och administrerar ett antal abonnemang och kundgemensamma avtal. Det övergripande målet för avdelningen är att öka de digitala flödena och därmed bidra till en effektiv administration i statsförvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att tillsammans med dina medarbetare och kollegor i chefsgruppen driva den utveckling inom e-handel som är påbörjad. Du ska arbeta med ständiga förbättringar och samtidigt säkerställa att vi levererar tjänster till våra kunder enligt det som är överenskommet. Under kommande år prognostiseras ett tillflöde av nya kunder och inom enheten finns systemadministratörer och verksamhetsspecialister som har en viktig roll i anslutning av nya kunder. Du prioriterar, ser kundens och verksamhetens behov utifrån ett helhetsperspektiv och förväntas ha ett nära samarbete med övriga enheter och avdelningar på myndigheten. I din roll som enhetschef har du personal-, resultat- och budgetansvar inom ditt ansvarsområde och rapporterar till avdelningschef samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du ansvarar för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att som enhetschef säkerställa rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet från verksamhet inom redovisning och/eller ekonomistyrning
• Minst två års erfarenhet av verksamhets- och/eller personalledning
• Erfarenhet av att leda i förändring

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av ledarskap på distans
• Erfarenhet av att arbeta med tjänsteutveckling genom digitalisering och automatisering
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket

Vidare ska du:
• Vara mål- och resultatinriktad
• Ha god ledarskapsförmåga
• Ha god samarbetsförmåga
• Effektivt kunna kommunicera helhet och långsiktiga mål för verksamheten till medarbetarna
• Vara serviceinriktad

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Sollefteå

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 13 juni 2019.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 27.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91 Visa mindre

HR - specialist inom rekrytering till Statens servicecenter

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren f... Visa mer
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

HR-enheten är lokaliserad vid huvudkontoret i Gävle och tillhör avdelningen Verksamhetsstöd. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. I HR-enhetens ansvarsområde ingår bland annat rekrytering, kompetensutveckling, avveckling, verksamhetsövergång, arbetsmiljö, rehabilitering, jämställdhet och likabehandling och flera andra HR-relaterade frågor. Enheten har stort fokus på utveckling av både nya och befintliga HR-processer och verktyg. Vi på HR-enheten arbetar tillsammans, bjuder på oss själva och har roligt. För oss är det viktigt att ta ansvar och våga utmana oss själva och verksamheten.

Vi söker nu ytterligare en HR-specialist inom rekrytering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-specialist inom rekrytering får du möjlighet att arbeta som ett kompetent stöd i rekryteringsprocesser till organisationens chefer. Arbetet innebär i huvudsak professionellt stöd vid medarbetarrekryteringar men vid behov även vid chefsrekryteringar och andra särskilda uppdrag. Du arbetar tillsammans med två kollegor i ett rekryteringsteam. Ert uppdrag är att tillämpa det rekryteringspaket som finns framtaget på myndigheten. Rekryteringsteamet kommer också att tillsammans med övriga HR-specialister inom enheten arbeta med att förvalta och utveckla process och verktyg inom rekrytering. 

Vid medarbetarrekryteringar är du stöd i rekryteringsprocessens administrativa delar. Vidare stödjer du chefer vid annonsutformning, planering och tillsättning. Arbetet sker i rekryteringsverktyget ReachMee och vi nyttjar relevanta digitala kanaler för att nå kvalificerade kandidater. Upprättande av anställningsbeslut är också en del av arbetet. I denna typ av rekryteringar deltar du som regel inte vid intervjuer men du bidrar med verktyg såsom intervjuguider och referensmallar. Du kommer även vid behov att stödja i chefsrekryteringar och andra särskilda uppdrag. Inom ramen för dessa förväntas du ha kompetens att genomföra alla delar av en rekryteringsprocess.

Arbetet kan till viss del också innebära att delta på mässor eller liknande. Frågor om praktikplatser hanteras också inom ramen för rekryteringsteamets arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR eller beteendevetenskap
• Arbetat regelbundet i minst två år som rekryteringsstöd till chefer
• Erfarenhet av att tillämpa svensk arbetsrätt

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekytering

 Vidare ska du ha följande förmågor:
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Skapa struktur i ditt arbete
• Bidra positivt till arbetsguppens arbetsklimat
• Ha ett professionellt förhållningssätt
• Kommunicera väl i tal och skrift på svenska

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle alternativt Sollefteå, efter överenskommelse.
Resor kan förekomma i tjänsten. Dessa kan planeras och prioriteras för att främja en god arbetsmiljö men också för att värna om miljön.

Du är välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast 30 juni 2019. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 28.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91 Visa mindre

Systemadministratörer till Statens servicecenter , Sollefteå

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare... Visa mer
Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Rekryteringen till servicekontoren görs i samverkan mellan Statens servicecenter och de berörda myndigheterna fram till dess att ansvaret går över till Statens servicecenter den 1 juni.


Anställningarna är placerad inom avdelningen för e-handel som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och från och med hösten 2019 i Sollefteå. Avdelningen ansvarar för e-handelstjänsten vilket omfattar leverantörsanslutning, beställning, leverantörsfaktura och betalningar. Våra handläggare hanterar närmare 800 000 fakturor årligen och det övergripande målet för avdelningen är att öka de digitala flödena och därmed bidra till en effektiv administration i statsförvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor. Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter och registervård inom e-handelsområdet bland annat inom leverantörs- och kundfakturaflöden, routing, abonnemang och elektroniska inköp. Rollen omfattar löpande ärendehantering liksom vidareutveckling av processen och tjänsten. Verksamheten är under utveckling och därmed finns stora möjligheter att utveckla både nuvarande innehåll och framtida arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna utförs idag i Proceedo, Opus och Agresso.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst treårig gymnasieexamen
• Minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi- och/eller systemadministration

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara noggrann, säkerställa kvalitet
• Vara utvecklingsorienterad genom att bidra med strategiskt perspektiv
• Resultatinriktad genom att upprätthålla motivation och effektivitet tills att arbetet är utfört
• Att ge god service
• Att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar

Dessutom är det meriterande om du har:
• Relevant för tjänsten, eftergymnasial utbildning ex. inom systemförvaltning
• Arbetat i support med ärendehantering
• Arbetat med systemadministration inom processerna ekonomi och inköp
• Statlig erfarenhet

Övrigt
Anställningarna är tillsvidare på 100 %.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningarna är placerade i Sollefteå.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 11 juni 2019.
Vi planerar att hålla intervjuer under v.26


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91 Visa mindre